Per facilitar els recursos als alumnes d'Història de la filosofia de batxillerat.
AUTORS
- UNITATS DIDÀCTIQUES
- PRESENTACIÓ DE L'ASSIGNATURA 2019-20
- FILOSÒFS PRESOCRÀTICS
- SOFISTES D'ATENES
- SOFISTES D'ATENES
- SÒCRATES I PLATÓ
- ARISTÒTIL APUNTS
- ARISTÒTIL
- FILOSOFIA MEDIEVAL. TOMÀS D'AQUINO
- FILOSOFIA MODERNA. LA NOVA CIÈNCIA
- DESCARTES
- DESCARTES
- HUME
- KANT
- I. KANT
- MARX I EL MARXISME
- F. NIETZSCHE
- HANNAH ARENDT
- AUTORS. ALCOBERRO
junio 28, 2010
CRITERIS D'AVALUACIÓ 2n BATXILLERAT
- PROVES ESCRITES
1.Explicar breument el contingut del text, identificant el tema o problema plantejat, explicitant les idees principals, analitzant l’estructura lògica i retòrica i situant el text dins el context corresponent. (25% DE LA NOTA).
2.Explicar una expressió, un concepte o aspecte concret que aparegui en el text, tot posant-lo en relació amb la filosofia de l’autor i amb el bloc de continguts al que pertany l’autor del text. (25%).
3.Relacionar els continguts del text amb altres elements no especificats i que pertanyin a un bloc diferent del que pertany l’autor del text. (25%)
4.Explicació raonada, utilitzant els coneixements i la terminologia treballada, de la seva visió personal sobre el tema, valorant la seva actualitat. (25%)
5. Les preguntes d'opinió personal han d'estar fonamentades (en l'anàlisi, l'experiència, la tradició, la intuïció, l'autoritat, la Història, les creences), han d’estar expressades amb coherència i han de ser dignes, en el sentit de ser respectuoses amb els drets fonamentals.
- EXPOSICIONS ORALS
1.Exposar oralment, de manera clara i analítica les característiques d'un corrent de pensament, d'un o més autors, d'una època històrica i/o de les pròpies idees sobre un problema filosòfic actual aplicant els conceptes, raonaments i terminologia que ens ofereix la Història del pensament.
2.Ordenar i situar cronològicament els principals autors i corrents del pensament i establir relacions entre ells.
3.Elaborar, individualment o en equip, síntesis, esquemes i taules on la filosofia i la ciència, es relacionin amb els esdeveniments històrics.
4. Utilitzar les TIC per a la recerca i enriquir les presentacions amb animacions, imatges, vídeos, musiques, activitats...
5. Motivar la participació dels companys que fan d'auditori interactuant i proposant activitats; hem de ser conscients que som agents de comunicació.
- ACTITUDINALS
1.Reconèixer i criticar les idees de caràcter excloent i discriminatori, com el esclavisme, androcentrisme i el etnocentrisme, que apareixen eventualment en els discursos filosòfics de diferents èpoques, i valorar positivament els intents per superar-los.
2. Criticar la nostra pròpia concepció del món descobrint els nostres condicionaments culturals i obrir l'horitzó de la nostra activitat cognitiva.
3. Apreciar la capacitat de la raó per a formular explicacions sobre la realitat i com orientadora de l'acció humana.
4. Reconèixer la implicació dels sistemes filosòfics i científics en el desenvolupament històric de les idees i dels canvis socials.
5.Valorar la recerca de solucions a les contradiccions implícites en la naturalesa humana, en la nostra relació amb la natura i en les relacions socials entre homes i dones al llarg de la Història.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario